Cannes pentru copii



Nu stiu de ce ne-am gândit că pe Coasta de Azur totul este fiţos şi pentru oameni mari. Iată că am descoperit oprindu-ne în Cannes pentru câteva zile, că acest oraş al celor cu pretenţii este de fapt foarte prietenos şi plăcut pentru familiile cu copii.




Sunt o mulţime de atracţii dedicate lor, carusele frumoase chiar pe Rue de La Croisette, locuri de joacă la umbra palmierilor, trenuleţe turistice pentru plimbare prin Cannes, iar în zonă am găsit Aquasplash şi  Marineland (lângă Antibes), parcuri cu păsări exotice (Nice), Muzeu oceanografic cu acvariu în Monte Carlo, Grădină zoologica (Frejus), Satul ţestoaselor (parc cu 2500 de ţestoase inclusiv din cele uriaşe) în Gonfaron, croazieră in care poti vedea delfinii şi balenele din Mediterană şi o plimbare cu un vapor cu geamuri sub apă pentru a vedea vieţuitoarele marine.
Hotelul carlton din Cannes




Cel mai celebru bulevard este La Croisette  mărginit pe o parte de Marea Mediterană şi plajă, pe partea cealaltă de hoteluri luxoase, restaurante şi magazine din cele mai scumpe pentru a fi la îndemâna celor bogaţi sau faimoşi care se cazează acolo.








Înprima seară am admirat de aici cel mai frumos foc de artificii pe care l-am văzut vreodată, reprezentaţia Greciei la Festivalul International de Artă Pirotehnică ce are loc în fiecare an în Cannes. 30 de minute de sincronizare perfectă între artificii şi muzică, Ne-au impresionat arificiile in forma de inima, multimea uriasa adunata pe plaja şi bulevardul La Croisette, muzica - parcă erau difuzoare peste tot.

Absolut superb, toţi am rămas uimiţi în faţa unei asemenea frumuseţi create de oameni. Cât de norocoşi am fost să ieşim în oraş atât de târziu în prima seară, adică pe la 10, mânaţi de foame după un drum lung, căci nu ştiam nimic despre festival. Nu am văzut decât câţiva oameni alergând spre chei în momentul în care a început prezentarea echipei şi muzica. Ceilalţi erau deja acolo.

Rue D'Ántibes




Pe cheiul Croisette, aproape de portul vechi, se află Palatul Festivalurilor, care după mine este cea mai urâtă clădire din Cannes.
Paralel cu La Croisette se află Rue d’Ántibes uşor de recunoscut după sferele de broz care o mărginesc. Această stradă este presărată cu magazine cam cum avem noi la mall (Zara, Tommy Hilfigger, Geox, Mango, Sephora, Max Mara şi multe care îmi sunt necunoscute) preţurile fiind aliniate cu cele din alte oraşe mai puţin pretenţioase în nici un caz mai mari. Acum sunt reduceri ca peste tot.


Am început cu un tur cu trenuletul turistic pentru a ne face o idee despre ce ar fi mai frumos de văzut. Abia acum am văzut că oraşul are şi o parte veche cu străduţe înguste, case pitoreşti un mic fort cu bisetică (Tour de Mont Chevalier) aflat în vârful unui deal de unde se vede frumos portul şi toată partea modernă a oraşului. 


Plaja are nisip fin, auriu, atât de uniform şi frumos încât avem bănuiala că a fost îmbunătăţită artificial. Cu excepţia capetelor, plaja este amenajată cu şezlonguri. În funcţie de cât vrei să plăteşti poţi beneficia de salteluţe mai groase şi mai şic pe şezlonguri, probabil şi servicii mai bune. Înspre capete sunt montate şezlonguri mai simple, fără saltele, pentru cei care vor să plătească mai puţin iar la margine este zona gratuita, fără şezlonguri, unde poţi să îţi întinzi în voie prosopul de plaja.




Sunt două porturi mari, aşa cum am văzut noi, în ambele capete ale oraşului unde sunt acostate o mulţime de ambarcaţiuni de la simple la cele mai luxoase pe care ai putea să ţi le închipui.






Parc în Cannes



Aspecte practice:


Noi stăm într-un apartament lângă Rue d Antibes, avem o bucătărie care ne permite să gătim. Supermarketul este aproape, preţurile sunt mărişoare dar oferta este bogată şi deci mâncăm pe gustul nostru. Singura problemă a oraşului sunt parcările, dacă eşti cu maşina, căci nu sunt totdeauna la îndemână. A noastră şi din cauza porbagajului de pe maşină stă undeva pe chei, cam la 2 km de noi. Parcarea costă cam 30 de Euro pe zi. 




Ai unde să parchezi rapid cât să îţi laşi bagajele, şi ceva locuri de-a lungul unor străzi principale, dar unde nu prea găseşti liber. Totuşi în oraş nu ai nevoie de maşină iar între ele este practic să te deplasezi cu trenul.  Din câte am văzut cam peste tot gările sunt in centru.






Am vizitat în zonă

Marineland care oferă singurul spectacol cu orci din Europa, alături de multe alte atracţii
Nisa
Monaco-Ville şi Monte Carlo
Muzeul Oceanografic din Monaco
Visiobulle sau a te uita pe sub apă în Juan les Pins
Muzeul Bomboanelor Haribo din Uzes

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu